اتوباربری فست

شرکت حمل و نقل و باربری fast

اتوباربری فست

شرکت حمل و نقل و باربری fast

بسته بندی اثاثیه پیش از اسباب کشی

بسته بندی


وقتی با تمام مشقاتی که جابجایی دارد کارها تموم میشود، هیچ چیز ناراحت کننده تر از این نیست که کارتنی را باز کنید و ببینید که اجناس داخل آن شکسته است و یا متوجه آسیب وارده به بوفه یا مبلمان خود شوید. پس بهتر است قبل از پر کردن کارتن ها و اسباب کشی با مهارت بسته بندی آشنا شوید.


در این بخش سعی شده نکاتی که می تواند باعث بالا بردن ضریب ایمنی حمل اثاثیه شده و یا باعث تسهیل و تسریع اثاث کشی می شود خدمتتان ارائه گردد. به امید استفاده و رضایت مندی شما عزیزان.


در حین مطالعه این مجموعه شاید برخی از موارد از نظر شما بیهوده و غیر ضرور باشند ولی به چند نکته توجه داشته باشید.


اولا هزینه ای که بابت بسته بندی می کنید اتلاف سرمایه نیست بلکه مانند بیمه ای برای حفظ سرمایه های زندگی شما است. حضور گسترده و دیرپای خدمات تخصصی بسته بندی در کشورهای پیشرفته دنیا نشانگر عمق این باور در فرهنگ آنهاست. جدا از اینکه اثاثیه شما در نگاه کلان جزو سرمایه ملی کشور محسوب می شود این اثاثیه را شما با صرف هزینه و زمان زیاد جمع آوری کرده اید و تهیه مجدد یا حتی تعمیر آنها با قیمتهای امروز گاها از هزینه خرید آنها در گذشته بیشتر است.

  

دوما هر چقدر بسته بندی را با دقت و حوصله بیشتر انجام دهید ضریب ایمنی حمل را بالا میبرید. گاهی اوقات صرفا بدلیل عجله و کم حوصلگی در بسته بندی دچار خسارتهایی می شویم که جبران آنها میسر نیست و افسوس خوردن تنها کاریست که می توانیم انجام دهیم.


سوما روشهای بسته بندی دارای سطوح مختلفی است. هر چقدر وقت و پول بیشتر صرف کنید به ضریب بالاتری از محافظت می رسید و آسیب کمتری می بینید اصطلاحا ” هر چقدر پول بدی همون قدر آش می خوری”. اینکه چه سطی از بسته بندی را انتخاب می کنید بستگی مستقیم به ارزش مادی یا معنوی کالایی دارد که حمل می شود. در این بین زمان و بودجه شما در هنگام جابجایی نیز بسیار اهمیت دارد.


تهیه ملزومات بسته بندی


کارتن سالم، محکم و بدون آلودگی در اندازه های متنوع به تعداد کافی


چسب نواری پهن و با کیفیت جهت بستن کارتنها و لفافهای کالاهای بزرگ


سبدهای پلاستیکی یا چوبی محکم برای حمل برخی از اشیا در صورت امکان


لفافهای مناسب و تخصصی برای پیچیدن دور ظروف و کالاهای بزرگ به مقدار کافی


گونی یا نایلون بزرگ جهت اجناس حجیم و سبک


طناب مناسب یا تسمه جهت بالا بردن ضریب ایمنی


دستگاه چسب کش و کاتر جهت تسهیل و تسریع در کار بسته بندی


کاورهای مخصوص جهت لباس، فرش، رختخواب، خوشخواب و …


ماژیک با نوک ضخیم برای نوشتن روی کارتن


توجه داشته باشید کارتنهایی که معمولا با صرف هزینه و وقت زیاد با التماس از سوپر مارکتها بدست می آید اغلب از نظر بهداشتی و سایز مناسب قرار دادن وسایل منزل در آنها نبوده و بدلیل تهیه شدن برای کالاهای سبک مثل پفک تحمل آنها جهت حمل کالاهای منزل کم بوده و خصوصا زمانی که روی هم قرار داده میشود دچار مشکل می شوند.


استفاده از لوازم ویژه بسته بندی از قبیل پلاستیک حبابدار، کاغذ کرافت، فوم مخصوص ظروف، تور فوم برای لیوانها، فوم لوله برای مبلمان، فوم دور شیشه، سلفون مبل، کاور خوشخواب، کاور فرش، دستگاه چسب کش و… باعث بالا بردن ظریب ایمنی اثاثیه شما و تسهیل و تسریع در طول اثاث کشی می شود. در نظر داشته باشید هزینه ای که برای بسته بندی مناسب می کنید مانند بیمه ای برای حفظ سرمایه های شما می باشد.


 نکات کلی بسته بندی مناسب


زودتر شروع کنید بسته بندی معمولا بیش از آنچه فکر می کنید زمان می برد. سعی کنید با برنامه ریزی کارها را طوری پیش ببرید که روز جابجایی هیچ کاری به جز نظارت دقیق بر عملکرد شرکت حمل و نقل نداشته باشید. توجه کنید که مرتب بودن همه چیز و آرامش شما در این روز باعث عملکرد مناسبتر این شرکتها شده و از بسیاری از مسائل و خسارتهای ناخواسته که در اثر آشفتگی کارها پیش می آید جلوگیری می کند.


ابتدا چرخی در خانه بزنید و لیستی از اسباب منزل تهیه کنید. سعی کنید با توجه به حساسیت هر کدام از اثاثیه روش صحیح بسته بندی آن را مشخص کنید. اثاثیه را به سه بخش تقسیم کنید.


۱: اثاثیه و چیزهایی که قرار نیست به منزل جدید بروند.


۲: اثاثیه و چیزهای با ارزش و مهمی که با وسیله شخصی حمل می شوند.


۳: اثاثیه و چیزهایی که با ماشین باربری حمل می شوند.


در مورد بخشهای ۱ و ۲ قبلا توضیح داده شد و در مورد بخش سوم اثاثیه سعی کنید از وسایلی که به آنها نیاز ندارید مانند وسایل انباری، لباسهای غیر فصل، کتبی که یک ماه آینده با آنها کاری ندارید، لوازم ورزشی و پیک نیک، کریستالهای دکوری و اثاثیه ای از این دست شروع کنید.


کلیه اسباب و اثاثیه خانه، حتی لوازمی که در محل قبلی همواره در جعبه های مخصوص بسته بندی بوده اند را باز کرده و پس از تمیز کردن و زدودن خاک و غبار و بازدید آنها( به لحاظ وجود حشراتی مانند سوسک و غیره) مجدد بسته بندی اصولی کرده و به محل جدید حمل کنید. زیرا ممکن است در غیر این صورت، با همه تمهیداتی که برای مبارزه با حشرات در خانه جدید اندیشیده اید، حشرات و یا تخم آنها را از طریق وسایل به این محل منتقل کنید از طرف دیگر ممکن است بسته بندی قبلی آنها مناسب جابجایی نباشد.


هنگامی که به بسته بندی لوازم اتاقها رسیدید برای جلوگیری از بی نظمی بهتر است اتاق به اتق پیش بروید و پس از اتمام کار یک اتاق کار اتاق دیگر را شروع کنید. وسایل هر اتاق باید در کارتن های جداگانه ای باشند. در غیر این صورت موقع بیرون آوردن با وسیله های زیادی مواجه می شوید که بیرون از کارتن ها ریخته شده اند و به نظر می رسد هیچ وقت مرتب نخواهند شد.


هنگام بسته بندی سعی کنید محوطه ای را برای کار در نظر بگیرید. ایستاده در کنار میز یا نشسته روی زمین به شما بستگی دارد ولی در هر صورت باید بدن شما راحت باشد و روی کار مسلط باشید تا در صورت بروز اتفاق بتوانید عکس العمل مناسب از خود نشان دهید. می توانید برای اطمینان بیشتر در زیر محل بسته بندی از پوششهای نرمی مانند پتو، زیرانداز یا حتی نایلون حباب دار استفاده کنید تا در صورت افتادن چیزی از دستتان کمترین آسیب را ببیند.


محوطه ای از هر اتاق و حال را که مانع رفت و آمد نباشد خالی کنید تا کارتن هایی را که بسته بندی می کنید به صورت موقتی در آن جا قرار دهید.


وسایل مشابه را با هم بسته بندی کنید. برای مثال داروها را با وسایل ریز آشپزخانه داخل یک جعبه نگذارید. چون موقع باز کردن کارتن، وسایل با هم قاطی شده، باعث گیج شدن شما می شود و تفکیک آن ها کار سختی است.


سعی کنید وزن هر کارتن را بین ۲۳-۲۰ کیلوگرم که استاندارد جابجایی است تنظیم کنید.


هر کارتن را بیش از ظرفیتش پر نکنید یعنی لوازم داخلش به دیواره های کارتن فشار نیاورد خصوصا بیش از ارتفاع کارتن داخلش لوازم نگذارید اگر کارتن بیش از ظرفیت پر شود هنگام حمل یا در زیر کارتنهای دیگر به کالاهای درون آن فشار آمده و باعث آسیب بالایی می شود.


وسایل سنگین را داخل کارتنهای کوچک و وسایل حجیم و سبک را داخل کارتنهای بزرگ قرار دهید.


داخل هر کارتن وسایل سنگین تر را در کف کارتن و وسایل سبک را بالای کارتن قرار دهید و سعی کنید وسایل را به صورت یکنواخت داخل کارتن بچینید تا کارتنها خصوصا با سایز بزرگ از تعادل مناسب تری در زمان خمل برخوردار باشند.


سعی کنید اجناس داخل کارتن ثابت شوند و فضاهای خالی را با کاغذ مچاله شده، نایلون ضربه گیر،لباس یا دستمال سفره پر کنید.


کارتنها و جعبه های کوچک را درون کارتن های بزرگ قرار دهید تا فراموش نشوند و کار حمل آنها تسهیل گردد. البته به وزن نهایی کارتن بزرگ توجه کنید که قابل حمل باشد.


هر کارتن پس از پر شدن بهتر است بر چسبی داشته باشد که مشخص کند متعلق به کدام فرد یا محل است، محتویاتش به صورت کلی چیست و در منزل جدید کجا قرار باید بگیرد. توجه کنید برای امنیت بیشتر از ذکر اشیاء گرانبها روی کارتن خودداری کنید.


سعی کنید در حین بسته بندی دفترچه ای مخصوص اثاث کشی داشته باشید. برای هر کارتن شماره ای منظور و تمام محتویات داخل آن را در دفترچه یادداشت کنید. این لیست شما را در پیدا کردن وسایل پس از اسباب کشی کمک می کند و اطلاع از تعداد کارتن ها کمک می کند تا در حین جابجایی کارتنی گم نشود.


برای راحتی کارتان پس از جابجایی می توانید برای هر اتاق یا محل در منزل جدید رنگی انتخاب و با کاغذ رنگی کارتنهای هر محل را مشخص کنید تا باربرها هر کارتن را به محل اصلی خود ببرند تا هم کار شما کم شود و هم از آشفتگی بیش از حد جلوگیری شود.


برای محکم شدن کارتن از چسب پهن استفاده کنید. توجه کنید که از چسب با کیفیت استفاده کنید. اگر چسب در حین کار از روی کارتن جدا شود آسیب جبران ناپذیری ایجاد می کند.


کارتنها را درست چسب بزنید. برای این کار باید چند نکته را رعایت کنید. هرگز برای بستن درب کارتن از روش قفل کردن معمول استفاده نکنید چون اولا اگر کارتن شما مستحکم باشد این کار مشکل و حتی باعث پارگی در کناره های کارتن می شود ثانیا به علت از بین بردن ساختار داخلی کارتن استفاده بعدی از آن کارتن را با مشکل روبرو می کند ثالثا در این روش اگر کارتن سنگین باشد احتمال در رفتن زیر کارتن زیاد است. برای بستن کارتن دربهای روبرو را به صورت پنجره ببندید. ابتدا سطح کارتن را با یک دستمال تمیز کنید تا گرد و خاک مانع چسبیدن درست نشود. چسب را به صورت باندهای متقاطع به صورت بعلاوه بزنید تعدا این باندها بستگی به سایز کارتن و وزن آن دارد. هر چسب را حداقل ۱۰ الی ۱۵ سانتی متر روی دیواره کارتن بکشید. بعد از اتمام کار حتما با جسمی که سفت باشد ولی برنده نباشد مانند دسته چاقو روی چسب بکشید تا خوب به کارتن بچسبد. اگر کارتن استحکام مناسب ندارد برای بالا بردن نسبی ضریب ایمنی در کف کارتن از یک ورق کارتن استفاده کنید.


اگر کارتن استحکام مناسب ندارد و نگران پاره شدن آن هستید برای بالا بردن نسبی ضریب ایمنی از ریسمان یا طناب استفاده کنید ولی توجه کنید که اگر برای جابجایی از آن استفاده شود چون احتمال دارد طی اسباب کشی طناب کارتن را پاره و به محتویات داخل کارتن فشار آورده و موجب آسیب شود، برای جلوگیری از این امر در گوشه ها از لبه گیر کارتن یا لاشه کارتن استفاده کنید یا با چسب زدن روی ریسمان مانع استفاده از آن برای بلند کردن شوید.


توجه کنید که برای درب یخچال و کمد و سطوح چوبی از چسبهای مخصوص که معروف به چسب نقاشی است باید استفاده کنید که جای چسب باقی نماند یا به راحتی و بدون آسیب به کالا از بین برود.


تا حد امکان هیچ وسیله ای را  اعم از بزرگ یا کوچک،  بدون جعبه و یا لااقل بسته بندی و ایجاد پوشش با مقوا و یا هر چیز دیگری مانند آن جابه جا نکنید؛ زیرا قرار گرفتن آنها به خصوص لوازم بزرگ در کنار هم بدون هرگونه پوششی ، احتمال آسیب رسیدن به ظاهر وسایل را افزایش می دهد.


در مورد کالاهای بزرگ تا حد امکان ملحقات آن را مانند طبقات یخچال یا بوفه و … جدا کرده و با بسته بندی مجزا حمل کنید. از ثابت شدن اجزای متحرک کالاهای بزرگ خصوصا درب آنها مطمئن شوید. از چسب مخصوص برای این کار استفاده کنید.


هنگام بسته بندی بعضی کالاها مانند سرویس خواب، رایانه، سیتم های صوتی و… اجزای کوچک را داخل کیسه های کوچک قرار داده و داخل کارتن قرار دهید. بهتر است اطلاعاتی مانند اینکه


لوازم سبک و غیر حساس مانند لوازم سرویس بهداشتی و حمام، پرده، عروسک، کیفهای معمولی و وسایلی از این دست را داخل نایلون یا گونی بزرگ و نو قرار دهید.


اگر برنامه تعمیر یا تعویض مبلمان یا شستشوی فرشها را دارید جابجایی بهترین زمان است. با این کار خود را از صرف هزینه و وقت برای بسته بندی و جابجایی آنها راحت کرده اید و آنها را سر فرصت در منزل جدید هنگامی که کارها کمی سبک تر شده تحویل می گیرید.


این نکته را در نظر داشته باشید بعضی از برندهای معتبر اثاثیه منزل می توانند شما را در جابجایی تخصصی کالایی که از آنها خریداری کرده اید به شما مشاوره دهند یا حتی این کار را برای شما انجام دهند. شما برای جابجایی کالاهای خاص مانند لوازم بزرگ آشپزخانه، مبلمان، لوسترهای بزرگ و طبقاتی، سرویس خواب یا کودک و … این راه را امتحان کنید.


معمولا شرکتهای باربری برای بعضی اقلام بزرگ مانند یخچال ساید بای ساید، پیانو، گاوصندوق و میز ناهارخوری بزرگ با توجه به سایز، وزن وتعداد طبقات تعرفه مجزا دریافت می کنند. حمل این کالاها خصوصا پیانو و گاوصندوق روش و وسیله خاص خود را دارد و بهتر است با شرکتهای متخصص در این کار نیز مشورت کنید.